Vanliga Frågor
Här har vi samlat de vanligaste frågorna, om du inte hittar det du söker är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst.
VÅRA PRODUKTER
VAD TRYCKER NI PÅ FÖR PAPPER?
Vi erbjuder två olika alternativ:
För vår standardprodukton använder vi ett 210g populärt fotopapper tillverkat av alfa-cellulosa med en slät, matt yta som ger en mjuk och balanserad återgivning med fin detaljskärpa.
I vår premiumproduktion trycks din bild på Hahnemühle Photo Rag 308g. Tillverkat av 100% bomull och har en matt, lätt texturerad yta som lyfter fram detaljer, nyanser och bilddjup som få andra papper. Den höga vikten och naturliga känslan gör det idealiskt för exklusiva tryck. Populärt bland gallerier, museer och konstnärer världen över – och det papper vi själva jobbar mest med i vårt eget galleri (moutife.com). Photo Rag 308g är valet för dig som sätter kvalitet över pris och vill att din tavla ska hålla över tid.
VAD ÄR DET FÖR SKILLNAD PÅ STANDARD OCH PREMIUM?
I steg 2 väljer du mellan standard- och premiumproduktion.
Premiumproduktion
Det här är valet för dig som är ute efter en tavla av högsta kvalitet, som håller över tid. Vi producerar och ramar in din bild med samma exklusiva material och omsorg som de konstverk vi säljer via vårt galleri moutife.com.
Din bild trycks på Hahnemühle Photo Rag 308g, ett FineArt-papper tillverkat av 100% bomull med en silkesmatt, lätt strukturerad yta. Ett av de mest uppskattade papprena på marknaden pga dess exceptionella bildåtergivning.
Innan tryck granskas din bild av en retuschör. Önskar du specifika justeringar eller mer avancerad bildbehandling erbjuder vi professionell retuschering som tillval.
Du väljer ram ur vårt sortiment av exklusiva träramar. Som premiumkund kan du dessutom välja till vårt anti-reflekterande museiglas, ett tillval som lyfter både helhetsintrycket och upplevelsen av din tavla till en ny nivå.
Standardproduktion
Vår standardproduktion är valet för dig som vill ha ett mer prisvänligt men ändå kvalitativt tryck. Vår version av "poster" – om än producerat med en högre kvalitet än vad ordet ofta förknippas med.
Vi trycker din bild på ett 210g populärt fotopapper tillverkat av alfa-cellulosa med en slät, matt yta som ger en mjuk och balanserad återgivning med fin detaljskärpa.
Innan tryck kontrollerar och optimerar vi din bild för tryck.
Du kan välja att rama in din bild i våra premiumramar men kan också välja bland ett bredare utbud av ramar i lägre prisklass.
ERBJUDER NI INRAMNING MED GLAS?
Väljer du vår standardproduktion ramar vi in din tavla med akrylglas.
Akrylglas är ett lätt och okrossbart material med god optisk kvalitet – ett praktiskt val i många miljöer.
Väljer du vår premiumproduktion erbjuder vi både akrylglas och reflektionsfritt glas från Artglass.
Artglass är ett specialbehandlat glas med antireflexegenskaper. Det minskar reflektioner och speglingar avsevärt, jämfört med både vanligt glas och akryl, och används ofta när man vill att motivet ska stå i fokus utan störande blänk.
INGÅR INRAMNING?
Ja, vi ramar in kostnadsfritt och levererar alltid dina tavlor redo att hängas på väggen.
KAN JAG KÖPA RAMAR SEPARAT?
Ja, alla våra ramar kan köpas separat.
VAR TILLVERKAS ERA RAMAR?
Alla träramar vi erbjuder är tillverkade i Europa.
Vår premiumram är tillverkad i Tyskland.
NÅGOT JAG SOM KUND BÖR TÄNKA PÅ INNAN JAG LADDAR UPP MIN BILD?
Ja, det finns några saker som kan vara bra att tänka på för att säkerställa att resultatet blir så bra som möjligt. Du kan läsa mer om det här.
HUR FUNKAR HJÄLP MED RETUSCHERING?
Vill du få hjälp med att redigera din bild? Inga problem, våra retuschörer hjälper dig gärna. Oavsett om det handlar om små tonjusteringar eller mer omfattande retusch. '
När du laddar upp din bild i vårt verktyg väljer du själv hur mycket du vill att vi ska hjälpa till.
Väljer du vår premiumproduktion kan vi även hjälpa dig med mer avancerad hjälp och/eller rådgivning kring din bild. Våra erfarna retuschörer kan göra allt från att bort fläckar eller finnar till att helt ta bort objekt i en bild eller justera stök i bakgrunden.
BESTÄLLNINGAR & RETURER
HUR VET JAG OM MIN BESTÄLLNING HAR GÅTT IGENOM?
När ditt köp har genomförts får du en orderbekräftelse till den e-postadress du angav i kassan. Det kan ta upp till 15 minuter innan du får mejlet.
Om du inte får någon orderbekräftelse, kontrollera din skräppost. Om du inte kan hitta det är det möjligt att något har gått fel vid köpet, eller så kan du ha angett fel e-postadress. Kontakta oss i så fall på customerservice@driptstudio.com, så hjälper vi dig att lösa det.
KAN JAG ÄNDRA ELLER AVBRYTA MIN BESTÄLLNING?
Vi kan ändra eller avbryta din beställning så länge den ännu inte har behandlats av vårt tryckeri. Kontakta oss så snart som möjligt på customerservice@driptstudio.com, så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig.
Vi kan inte göra några ändringar eller avbryta en beställning efter 24 timmar.
KAN JAG RETURNERA EN BESTÄLLNING?
Eftersom våra produkter specialtillverkas på beställning enligt dina specifikationer kan vi i regel inte acceptera returer.
Däremot är kundnöjdhet vår högsta prioritet, och vi gör alltid vårt bästa för att hitta en lösning om du som kund inte är nöjd. Om en tavla skulle levereras i något annat än perfekt skick åtgärdar vi problemet eller ersätter produkten.
För mer information, se vår returpolicy.
VAD GÖR JAG OM MITT PAKET ÄR SKADAT VID LEVERANS?
Om din tavla inte kommer fram i perfekt skick, hör av dig till oss så skickar vi en ny.
Vänligen skicka bilder på den skadade tavlan samt förpackningen den levererades i, så att vi kan hjälpa dig så snabbt som möjligt. Se till att inkludera bilder på emballaget, även om det inte finns några synliga skador.
LEVERANS
HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?
Vi levererar din beställning på 3-6 arbetsdagar.
Dina fraktalternativ visas i kassan.
VAD KOSTAR FRAKTEN?
Dina fraktalternativ visas i kassan.
MIN BESTÄLLNING ÄR FÖRSENAD?
När din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med spårningsinformation, så att du enkelt kan följa din leverans.
Om du har fått en leveransbekräftelse men inte mottagit ditt paket inom 9 arbetsdagar, kontakta oss på customerservice@driptstudio.com så hjälper vi dig att spåra det.
VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTAR UT MITT PAKET?
Om du av någon anledning (inklusive om du vill avbryta eller returnera din beställning) inte hämtar ut ditt paket från utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss och hanteras som en retur.
En avgift på 250 kr tas ut för alla paket som inte hämtas ut. Denna avgift täcker administrativa kostnader, returfrakt och hantering.
B2B & TRADE
KAN JAG KÖPA SOM FÖRETAG?
Ja, absolut. Oavsett om du är en enskild kreatör eller representerar ett företag stöttar vi dig genom hela processen – från idé och bild till tryck och inramning. Vi arbetar med uppdrag i alla storlekar och anpassar lösningen efter just dina behov, oavsett projektets omfattning.
ERBJUDER NI TRADE-RABATT?
Ja. Är du inredningsdesigner, stylist eller arbetar professionellt med inredningsprojekt för hem eller företag?