Vanliga Frågor
Här har vi samlat de vanligaste frågorna, om du inte hittar det du söker är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst.
VÅRA PRODUKTER
VAD TRYCKER NI PÅ FÖR PAPPER?
Vi erbjuder två olika alternativ:
Hahnemühle Matt Fibre 200g är ett traditionellt fotopapper tillverkat av alfa-cellulosa, med en matt, slät yta som ger mjuk bildåtergivning med god detaljskärpa. Särskilt utformat för affischer, posters och daglig produktion av fotografiska verk. Ett utmärkt alternativ för dig som söker ett prisvärt alternativ till vårt FineArt papper.
Hahnemühle Photo Rag 308g är tillverkat av 100% bomull och har en matt, lätt texturerad yta som lyfter fram detaljer, nyanser och bilddjup som få andra papper. Den höga vikten och naturliga känslan gör det idealiskt för exklusiva tryck. Populärt bland gallerier, museer och konstnärer världen över – och det papper vi själva jobbar mest med i vårt eget galleri (moutife.com). Photo Rag 308g är valet för dig som sätter kvalitet över pris och vill att din tavla ska hålla över tid.
ERBJUDER NI INRAMNING MED GLAS?
Vi erbjuder både akrylglas och reflektionsfritt glas från Artglass.
Akrylglas är ett lätt och okrossbart material med god optisk kvalitet – ett praktiskt val i många miljöer.
Artglass är ett specialbehandlat glas med antireflexegenskaper. Det minskar reflektioner och speglingar avsevärt, jämfört med både vanligt glas och akryl, och används ofta när man vill att motivet ska stå i fokus utan störande blänk.
INGÅR INRAMNING?
Ja, vi ramar in kostnadsfritt och levererar alltid dina tavlor redo att hängas på väggen.
KAN JAG KÖPA RAMAR SEPARAT?
Ja, alla våra ramar kan köpas separat.
VAR TILLVERKAS ERA RAMAR?
De träramar vi erbjuder, i svart, vitt, ek och wenge är omsorgsfullt tillverkade i Tyskland.
NÅGOT JAG SOM KUND BÖR TÄNKA PÅ INNAN JAG LADDAR UPP?
Ja, det finns två saker som är extra viktiga att tänka på för att säkerställa att resultatet blir så bra som möjligt. Du kan läsa mer om det här.
HUR FUNKAR HJÄLP MED RETUSCHERING?
Väljer du "Professionell bearbetning" i Steg 4 - RETUSH får du ett mail av oss efter du checkat ut och kan boka in ett digitalt möte med en av våra retuschörer. Bla bla..
BESTÄLLNINGAR & RETURER
HUR VET JAG OM MIN BESTÄLLNING HAR GÅTT IGENOM?
När ditt köp har genomförts får du en orderbekräftelse till den e-postadress du angav i kassan. Det kan ta upp till 15 minuter innan du får mejlet.
Om du inte får någon orderbekräftelse, kontrollera din skräppost. Om du inte kan hitta det är det möjligt att något har gått fel vid köpet, eller så kan du ha angett fel e-postadress. Kontakta oss i så fall på customerservice@driptstudio.com, så hjälper vi dig att lösa det.
KAN JAG ÄNDRA ELLER AVBRYTA MIN BESTÄLLNING?
Vi kan ändra eller avbryta din beställning så länge den ännu inte har behandlats av vårt tryckeri. Kontakta oss så snart som möjligt på customerservice@driptstudio.com, så gör vi vårt bästa för att hjälpa dig.
Vi kan inte göra några ändringar eller avbryta en beställning efter 24 timmar.
KAN JAG RETURNERA EN BESTÄLLNING?
Eftersom våra produkter specialtillverkas på beställning enligt dina specifikationer kan vi i regel inte acceptera returer.
Däremot är kundnöjdhet vår högsta prioritet, och vi gör alltid vårt bästa för att hitta en lösning om du som kund inte är nöjd. Om en tavla skulle levereras i något annat än perfekt skick åtgärdar vi problemet eller ersätter produkten.
För mer information, se vår returpolicy.
VAD GÖR JAG OM MITT PAKET ÄR SKADAT VID LEVERANS?
Om din tavla inte kommer fram i perfekt skick, hör av dig till oss så skickar vi en ny.
Vänligen skicka bilder på den skadade tavlan samt förpackningen den levererades i, så att vi kan hjälpa dig så snabbt som möjligt. Se till att inkludera bilder på emballaget, även om det inte finns några synliga skador.
LEVERANS
HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?
Har du köpt en tavla i "Fullformat" eller "Passepartout" levererar vi din beställning på 2-5 arbetsdagar.
Ha rdu köpt en tavla i några av våra "specialformat" bla bla levereras dessa inom 14 dagar...
VAD KOSTAR FRAKTEN?
XX
MIN BESTÄLLNING ÄR FÖRSENAD?
När din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med spårningsinformation, så att du enkelt kan följa din leverans.
Om du har fått en leveransbekräftelse men inte mottagit ditt paket inom 9 arbetsdagar, kontakta oss på customerservice@driptstudio.com så hjälper vi dig att spåra det.
VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTAR UT MITT PAKET?
Om du av någon anledning (inklusive om du vill avbryta eller returnera din beställning) inte hämtar ut ditt paket från utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss och hanteras som en retur.
En avgift på 250 kr tas ut för alla paket som inte hämtas ut. Denna avgift täcker administrativa kostnader, returfrakt och hantering.
B2B & TRADE
KAN JAG KÖPA SOM FÖRETAG?
XX
ERBJUDER NI TRADE-RABATT?
Ja. Är du inredningsdesigner, stylist eller arbetar professionellt med inredningsprojekt för hem eller företag?